Algemene voorwaarden

1. Wie wij zijn en hoe je ons kan bereiken

Wij zijn Plantenkwekerij Sint-Jansberg. Een familiebedrijf dat al meer dan 75 jaar actief is in de sierteeltsector. Als je ons wilt spreken of bereiken kan dat op de volgende manieren:

BEL ONS: 089/56.30.41
MAIL ONS: info@plantenkwekerij-sintjansberg.be
SCHRIJF ONS:
Plantenkwekerij Sint-Jansberg
Sint-Jansberg 62a
3680 MAASEIK
BELGIË

Je kan ons altijd telefonisch bereiken tijdens onze openingsuren, op e-mails reageren we doorgans binnen de 5 werkdagen.

Ons BTW-nummer? BE0568.675.861

2. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Anders is het niet zo toepasselijk. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor jou doen en wat we van je verwachten.
  2. We leveren enkel in Belgisch Limburg en Nederlands Limburg. Als je een adres buiten deze regio opgeeft kan je enkel komen afhalen.
  3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, dan voeren we die niet uit.
  4. Plaats je een bestelling op de website, dan aanvaard je uitdrukkelijk onze algemene voorwaarden. Die zijn steeds beschikbaar via onze website.

3. Het aanbod en jouw bestelling

  1. Ons aanbod is altijd eerlijk en duidelijk weergegeven. What you see, is what you get. Daar mag je ons aan houden.
  2. Je bestelling is compleet en onze overeenkomst definitief zodra de uitgever van je krediet- of debetkaart ons bevestigt dat de transactie is goedgekeurd. We aanvaarden Bancontact, Paypal, Visa, MasterCard, overschrijving en contant. Weigert de uitgever van je kaart je betaling, dan wordt je pakje mogelijk later of niet geleverd. Bestellingen zonder geldige betaling kunnen we namelijk niet verwerken.
  3. Om een product te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Daarna vul je je contact- en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: bezorging op je gekozen adres of afhalen op onze kwekerij.
  4. Heb je een fout gemaakt of wil je je bestelling annuleren? Laat het ons dan weten binnen de 12u na bestelling per telefoon of mail. Indien je al betaald hebt krijg je je geld terug.

4. Herroepingsrecht

  1. Omdat het hier gaat om bloemen en planten, dien je klachten te melden binnen de 12u na ontvangst van je producten. Indien je klacht gegrond is zullen wij in overleg met jou, je geld terug storten of de producten opnieuw leveren.
  2. Als we je product nog niet hebben teruggekregen en ook geen bewijs hebben dat je het hebt teruggezonden, mogen we wachten met de terugbetaling. Zo blijft het een gelijke oversteek.
  3. Klachten kunnen per telefoon, brief, e-mail of persoonlijk op onze kwekerij worden gemeld.
  4. De retourkosten zijn op kosten van de klant.
  5. Wij gaan er van uit dat klanten hun planten met respect in ontvangst nemen en ze volgens de regels der kunst behandelen. Indien wij merken dat er onrespectvol met producten werd omgegaan waardoor schade veroorzaakt is geweest door de klant zelf (Wij denken aan; niet water geven gedurende lange periode, gooien met de planten,…) dan behouden wij ons het recht de klacht als ongegrond te zien.

5. De prijs

  1. Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zie ook artikel 3.
  2. De prijzen in onze winkels en op onze website kunnen afwijken.
  3. Alle prijzen worden inclusief en exclusief BTW weergegeven.
  4. Leverkosten worden duidelijk weergegeven en zijn in sommige gevallen zelfs gratis!

6. Betaling

  1. Je kan je online bestelling enkel betalen via de betaalmodules op onze website.
  2. Indien u kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na uw bevestiging van betaling van uw kaart gedebiteerd.

7. Nakomen beloftes en garantie

  1. We doen wat we beloven. En we zijn altijd eerlijk tegen je.
  2. Jij hebt recht op een goed product. Punt. Is er toch iets mee aan de hand? Dan lossen we dit natuurlijk voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet.

8. Levering en uitvoering

  1. We doen er alles, maar dan ook écht alles aan om jou blij te maken. Daar zijn we zelfs een beetje obsessief in.
  2. De levering van je producten gebeurt altijd binnen max. 10 werkdagen na het ontvangen van je betaling.
  3. In principe geldt: als je het op onze website kan bestellen, hebben we het op voorraad. Kunnen we het toch niet leveren? Dan krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan.
  4. Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.
  5. Laat het ons zo snel mogelijk weten als je een product beschadigd hebt ontvangen of wanneer het niet overeenkomt met de leveringsbon of wat je besteld hebt. Bij bloemen en planten dien je dit te doen binnen de 12 uur na ontvangst.
  6. Wij voeren onze levering zelf uit, we hebben dus alles onder controle!
  7. Door een bestelling bij ons te plaatsen bent u ermee akkoord dat wij bij levering uw bestelling bij de voordeur mogen neerzetten, weliswaar op een veilige plaats, wanneer u niet thuis bent. Hiervoor is dan bij levering geen handtekening vereist.

9. Overmacht

  1. Bij overmacht brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte. Zodra deze overmachtsituatie voorbij is, lossen we onze beloftes in. Als dat te lang duurt, kan je afzien van je aankoop. Had je van tevoren al betaald? Dan krijg je je betaling binnen de 3 dagen terug.
  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we onze beloftes naar jou toe niet kunnen waarmaken. Hieronder vallen teeltfalingen, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het niet beschikbaar zijn van onze website.

10. Intellectueel eigendom

Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door copyrights. Dit betekent dat je elementen zoals ons logo, website, foto’s, namen, teksten of kleurencombinatie niet mag kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande toestemming.

11. Klachten en geschillen

  1. Heb je een klacht? Dat vinden we heel vervelend. Zo vervelend zelfs, dat we verschillende noodplannen klaar hebben liggen voor het geval dat jij een klacht hebt. Zo weten we zeker dat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.
  2. Laat het ons snel weten als je een klacht hebt en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we je het beste helpen.
  3. Je krijgt uiterlijk binnen de 3 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
  4. We helpen je het liefst zelf met je klacht. Komen we er écht niet uit? Dan laten we de rechtbank van Tongeren beslissen.

 

Pin It on Pinterest

Share This